Renault Twingo Energy Tce 90 - czy ten samochód, ma szansę zostać najlepszym, miejskim autem?

Kolejny maluszek startujący w plebiscycie, na najlepszy samochód miejski. (Felieton) Krótko o historii modelu i jego głównych zaletach.

Ten model rozpoczął swoją karierę w Paryżu i uważam, że nadal tam doskonale pasuje. Jego historia nie jest porywająca. Twingo rozpoczęło karierę w roku 1993. Zauważalnym plusem tego modelu była jego prostota, co pozwoliło mu na lekkie liźnięcie sławy w Europie. W ubiegłym roku, została zaprezentowana trzecia odsłona, tego modelu.

Renault w połączeniu z Daimlerem wykorzystali najlepiej jak mogli, budżet na budowę tego auta. Po niezbyt udanej poprzedniej odsłonie jego następca jest o niebo lepszy, powiedziałbym nawet… innowacyjny.

Zacznijmy od wnętrza samochodu, ponieważ najbardziej wzbudza mój podziw. Jest bardzo przestronne, mamy do dyspozycji wiele skrytek, w których możemy schować biustonosz kochanki z pewnością, że wasza żona na pewno go nie znajdzie. Radio gra wyjątkowo przyjemnie. Na głównej konsoli mamy wyświetlacz z nawigacją, która w połączeniu z aplikacją R&GO ® przejrzyście wyświetli najbardziej skomplikowane skrzyżowania, a także ostrzeże nas o fotoradarach. Niestety aplikacja jest darmowa tylko przez rok, czego nie potrafię zrozumieć. Dzięki Bluetooth możemy łatwo zsynchronizować naszego smartphone’a z komputerem pokładowym, co również przynosi korzyści.

Nasze ciało chłodzi wlatujące przez wyjątkowo ładne wloty powietrze sterowane poprzez automatyczną klimatyzację. Jest to jednak francuski samochód więc jest w nim milion przycisków z obrazkami, które nic nam nie mówią. Tylna kanapa może być składana lub pochylana, ale mała ilość osób, jest na tyle wygimnastykowana, aby zmieścić tam swoje kończyny dolne. Na pozytywną ocenę zarobił zdecydowanie jeden ze schowków, który ma kształt plecaka i może być, uwaga, przenośny! Dostajemy do niego pasek, czyli można używać go jako torebki.

Wersja testowanego przeze mnie samochodu była zaopatrzona w trzycylindrowy silnik o pojemności 0,898 l. Jakimś cudem z takiej pojemności inżynierowie wycisnęli aż 90 koni mechanicznych. Napęd został przeniesiony na tył samochodu, tak samo jak silnik. O dziwo całkiem niemały bagażnik umieszczony został również z tyłu samochodu. Zmniejszenie liczby zespołów na przodzie samochodu, dało świetny rezultat dla możliwości skrętu. Sam układ kierowniczy został wzmocniony specjalnym wspomaganiem, które pozwala nam na kręcenie kierownicą za pomocą jednego palca.

Średnie spalanie Twingo z tym silnikiem nie powinno wynosi więcej niż 4–6 litrów. Ten fakt w połączeniu z niemal błyskawiczną reakcją na wciśnięcie pedału gazu, stawia Twingo w czołówce samochodów klasy A. Osobiście uznaję ten samochód za jednego z liderów w zestawieniu miejskich aut. Wygląda modnie, jest żwawy, a jego silnik z tyłu pozwoli Ci na przechwałki w gronie kolegów.

PS Serdecznie pozdrawiam salon Renault Rudnik SP. Z O.O. oraz uprzejmego kierownika.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Blogi:

Czy ten szkrab jest warty swojej ceny? Fiat 500 Lounge 1.2 8V Otomoto kontra sprzedawcy samochodów Messi czy Ronaldo? Audi czy BMW? Otumaniające samochody Filtry cząstek stałych Nissan Pulsar 1.5 dCi Tekna - test [wideo] Podsumowanie dotychczasowych osiągnięć Roberta Kubicy w samochodzie WRC – czy rzeczywiście aż tak często się rozbija? XXI Międzynarodowy Zlot Citroëna 2CV w Toruniu - relacja Mazda MX-5 - król powrócił AutoTest 2015 [wideo] VW Up! - mały wielki samochód - test na dystansie 11 500 km Zakaz dokonywania samodzielnych napraw samochodów – wcale nie o to chodzi producentom! Mitsubishi ASX 1.6 2WD Blue Sky Citroën C4 Cactus - awangarda dla każdego Gran Turismo Polonia / Expo 2015 - relacja Formuła E - fotorelacja z dwóch rund Visa London ePrix [galeria zdjęć] Mitsubishi Space Star - test [wideo] Podsumowanie pierwszego sezonu Formuły E Visa London ePrix – relacja z dwóch niesamowitych finałowych rund FIA Formula E Championship Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI Highline Pierwszy sezon Formuły E dobiega końca – sytuacja przed Visa London ePrix Jakimi zasadami rządzi się Formuła E? Poznaj historię i początki Formuły E Nie mogę się doczekać autonomicznych samochodów

Popularne w tym tygodniu:

Škoda Superb 1.4 TSI ACT 150 KM DSG – test [wideo]